نصر  وحدت

نصر وحدت

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی حقایق بدون سانسور فعالیت می کند.
نصر  وحدت

نصر وحدت

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی حقایق بدون سانسور فعالیت می کند.

کریم خلیلی شریک عملی کردن اهداف تخریبی دراز مدت طالبان بود و هست.

‏‎Nasri‎‏ ‏

کریم خلیلی شریک عملی کردن اهداف تخریبی دراز مدت طالبان بود و هست.
مروزه فقر در بامیان استخوان این مرز بوم را سوزانده .کودکان از کمبود امکانات تحصیلی و رفاهی،رنج می برد. مادران حامله از نبود قابله و داکترمتخصص به فغان امده است. درفصل بهار و تابستان،شورشی های مخالف دولت،راه این ولایت پر افتخار را مسدود می کند. و در زمستان توسط ریزش برف و سرما راه های مواصلاتی، مسدود می گردد. در این شرایط، مردم قادر نیست حتی ضرروی ترین مایهتاج خود را تامین کند. مردم سرفراز بامیان سالهاست،از دولت مرکزی خواسته اند،حداقل؛ امنیت راه ها را تظمین کنند.مردمی که در سخت کوشی و دلاوری زبان زده عام و خواص است،امروز در زندانی به بزرگی بامیان گرفتار امدند. 
فقر امروز ثمره ان بی تدبیری هاست که باعث شده درقرن بیست و یکم مردم ما در مغاره های زندگی کنند که توان گرم کردن کودکان خود را ندارد .
اگر خلیلی در گذشته،به طالبان فرصت قدعلم کردن نمی داد . طالبان،جرات تخریب بت ها و کشتار مردم را نداشت . مردم بامیان توانایی ان را داشتند تا به تنهای از جان و مال خود دفاع کند. طالبان نیز ثروت فرهنگی مردم را نابود نمی کرد.
اگر بت بامیان تخریب نمی شود امروز بت بامیان استوار بود. میلیون ها بت پرست،از سایر نقاط جهان به بامیان سرازیر می شدند. عده ی زیادی از چین و هند و تبت حتی بوتان بهانه سیاحت،به عبادت می امدند. می توان،تخمین زد در سال حداقل ده میلیون از جمعیت هفت میلیاردی دو کشور چین و هند نسیب کشور ما می شد.مردم بامیان صاحب شغل های گوناگون بودند. بامیان مرکز کار و ترقی اقتصادی بود،نه زندان جغرافیای.

متاسفانه با تخریب بت بامیان فقط جیب کریم خلیلی پر شد . ایشان از حال مردمی که سالها در راکابش مبارزه کردند،خبر ندارد.مردم بامیان مستحق بهترین زندگی هست. اما می بینم که مردم شریف بامیان حتی در قرن بیست یک از نعمت برق بی بهره هستند. در مغاره ها زندگی می کنند و از سرما شکایت دارند.در صورتی که بامیان یکی از صادر کنندگان زغال سنگ در دیگر ولایات و خارج از کشور هست. مردم بامیان از اقای کریم خلیلی انتظار دارد،درد انها را درک کند.صدای انها را بشنود. اقای خلیلی توانای ان را دارد تا زغال رایگان به مغاره نشیتان و نیازمندان بدهد.توانایی ان را دارد تا بامیانیان را از زندان جغرافیای نجات دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد