نصر  وحدت

نصر وحدت

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی حقایق بدون سانسور فعالیت می کند.
نصر  وحدت

نصر وحدت

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی حقایق بدون سانسور فعالیت می کند.

تاریخ هزارستان

اولین مرد تاریخ هزارستان ایت الله بهشتی بود،که ان منطقه را بنام هزارستان,به رسمیت شناسی معرفیکرد،اما این افتخار غضب شد.با‌ آن هم نظر من است که خراسانی ها و هزارستانی ها را به حال خودشان واگذاری کنیم.
بیایم خراسانی و هزارستانی را به حال خودشان بگذاریم این دو گروه چاره ای جز جنگ و یا (همگام با شیعیان و تاجیک های میان رو) ندارند. حتی اگر پشتون هم شوند از تسویه حساب طالبان در امان نیستند،رهبران آنها برای احقاق حقوق مردمش خیلی جهاد علیه وطن و مردم کشور کرده ند که متضرر ترین آن قوم پشتون در زمان حکومت لبنان کوچک و ریاست جمهوری ربانی بودند،برای نمونه دشت لیلی و قبل از سقوط مزار شریف.
اگر گزینه جنگ را برای این دو گروه مدنظر بگیریم باز هم شکست خورده اند،چون رهبران ازبک ‌ و هزاره و تاجیک مستقل نیستند حتی احمد مسعود که مستقل وارد میدان شد،می بینیم در بیش از یک سال نتوانستند یک دره را بگیرند‌.
از نظر من؛آقا صائب،از این بحث خارج شویم بهتر است،بگذاریم این ها مثل دوران جمهوریت مصرف بزرگ نمایی رهبران جعلی با نام های تحملی باشد . این ها در فرصت سوزی خو گرفتن. الانم با رویا پردازی برای خود هزارستان ساخته و ریس جمهور آن را عزیر رویش انتخاب کردند . در صورتی که پشتون ها به این ها اجازه گرفتن یک گوشی آیفون را نمی دهند،کوچ های اجباری و تصرف سرزمین های بومی و قتل های سیستماتیک فرهنگ شده،چطوری لاف فدرالی می زنند آن هم در این شرایط که یک رهبر خراسانی و یا هزارستانی در داخل کشور نیست و مردم این دو قوم شلاق طالب را از آزادی‌های رهبران قومی این دو بهتر می دانند. بنابراین تلف کردن زمان برای رویا پردازی های این ها بیهوده است‌‌.
سادات باید از این شرایط برای ارتقای کیفیت سیاسی و اجتماعی استفاده کنند. حکومت فعلی بهترین فرصت است .
طالبان آنقدر که با سادات احترام و اعتماد دارد،به سه قوم دیگر(هزاره،ازبک،تاجیک)ندارند. وحدتی ها هم مجبور است شیعه شوند تا از گزند طالب در امان باشد.

#سرمستی

تمام صفحه ای که مربوط کارمندان دولت قبلی است،پر شده از مطالب نژادی . همه یک زبان هزاره و تاجیک می گویند ☺️ وحدت کلمه ای،اشتباه.
۱.در زمان جمهوریت بیشترین کشته ها را شیعیان هزاره دادن بیشترین توهین ها را به شهدا و سکوت شرم‌آور هم از آدرس همین کارمندان،علیه شهدای تاجیک و هزاره شد.
۲‌‌. در زمان جمهوریت بیشترین فرصت سوزی را همین به اصطلاح نماینده مردم،برای بزرگ نمای یک مردی کرد که لاف هوادارنش این بود که او ملت ما که در اسارت،بود؛ آزاد کرد .
از تجلیل در ارگ تا خواست ضرب سکه و نام گذاری،زمین های غصبی و مصلای ها به نام او گرفته تا اغتشاشات و بی نظمی را یک نوع پیروزی رهبران آنها در جنگ هموطن کشی می دانستند.
آن ها نوعی #قرص_خواب بود تا قدرت میراثی شود.
نتیجه،شکست خفت بار دیگر بعد از جنگ هزاره و تاجیک در افشار قسمت همین دو قوم شد.حالا هم بجای اینکه متحد شوند کتابچه تاریخ را زیر بغل گرفته به جهان التماس می کند که ما را قبول کنند، که مظلوم هستیم.پیام من،با این مظلوم نمایی ها و نژاد گرایی ها فقط کمک به طالبان می کنید تا آنها سلسه وار قدرت را به پشتون ها میراثی کنند .
پیشنهاد،بجای قوم گرای ملی گرا باشید برای حق پشتون،تاجیک،هزاره،ازبک و حتی جوگی و سیک و بلوچ و سادات و......صدا بلند کنید . حتی اگر برای سیاه نمایی هم که شده.در ۳۰ سال گذشته شما فقط دور خودتان چرخیدی .
اما پشتون از زیر ریش مسعود و مزاری تا حکومت کرزی و غنی و حالا،طالبان رو به پیش رفت است و دست آورد شما حزب سازی و لاف های بزرگ برای رهبران قومی خود است.