نصر  وحدت

نصر وحدت

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی حقایق بدون سانسور فعالیت می کند.
نصر  وحدت

نصر وحدت

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی حقایق بدون سانسور فعالیت می کند.

بیست و دو بهمن

هر کسی نان داد فرمان داد.
سخن گوهربار از حاجی محمد بهادرشاه.
الان ساعت ۱۷:۵۸ شب هست.من در یکی از کلیساهای مهاجرین در یکی از شهرهای سوئد بطور اتفاقی دعوت شدم. این جا یک کلیسای ورشکسته بود. پیش از ورود موج مهاجرین در سال ۲۰۱۵ اینجا به این شلوغی نبود. اما حالا اکثرا افراد اینجا را مهاجرین ایرانی و افغان های شیعه و یک نفر پشتون تشکیل می دهد. ایرانی ها همه باسواد و روشنفکر اند. اما متنفر از اسلام و حکومت آخوندی ایران. از ایرانی های که کنارم نشسته بود،سوال کردم اسمت چیست؟پاسخ داد خسرو اهل اهواز هستم دوباره سوال کردم،نظر شما در مورد ۲۲بهمن(ورود خمینی به ایران)چیست؟
فقط گفت،ورود خمینی به ایران؛ نگه داشتن زمان در ایران بود و بس.

مسول کلیسا(کشیش)یکی از شیعیان اهل افغانستان بنام کسری سادات هست. کسری بزرگ شده شهر آخوندی قم در ایران هست. 
می گفت،دایی ایشان از آخوند های بزرگ در قم می باشد ! . از چهره ش معلوم نیست، هزاره باشد،اما قیافه خانم و دختر و پسرش شناخته می شود، از هزاره شیعه افغانستان باشد. هر چند برای نگارنده نژاد اهمیتی ندارد،.
از کدام قوم‌ باشد،مهم نیست،مهم این هست که چرا؟مهم اخلاق،صداقت،انسانت هست،که ایشان، دارد. البته،مجبور هست،داشته باشد. چون، وظیفه و جایگاه و قانونی که در کشور و جامعه کلیساها حاکم هست، مجبور می کند، اینگونه باشد.
آخر جلسه به اعضای نوکیش برگه های می دادند. این برگه ها ثابت می کند،دارندگان ش در این کلیسا فعال هستند و انجلیل را آموزش دیده اند .بچه این مدارک را برای نشان دادن،به اداره مهاجرت دریافت می کردند. کسری یکی یکی بچه ها را صدا می کرد،و برگه ها را به آنها تحویل می داد . رمزی به همه می گفت عکس یادگاری بگیرید و همراه این گوهی، به پرونده ی درخواست پناهندگی خود اضافه کنید،تحویل اداره مهاجرت دهید. به شوخی به کسری گفتم منو جاگذاشتی،از آن برگه ها به منم بده. پاسخ داد: امشب که چهار شنبه نیست!!!!! منظور ایشان را فهمیدم اما به رسم اخلاق در جمع،پاسخ ندادم.‌ نمی دانم چرا حمله کرد. از رفتارش‌مشخص بود، در گذشته بسیار تحقیر شده و حالا که به مقامی رسیده سر شخص دیگر در جای دیگر اوغده های گذشته ی خود را خالی می کند.شاید از ریش مذهبی من به وحشت افتاده بود ! بهرحال کنایه در این مکان که از تمام ملیت ها حضور دارند،کار درستی نبود!

در کنار کسری ده ها جوان ایرانی و افغانی فعالیت مذهبی می کند. خانواده ی ایشان هم در جلسه حضور دارد. اکثرا حضار شیعه مذهب اند. رو من روی من دریچه ی،باز اشپزخانه ی را می بینیم . از انجا داخل آشپز خانه پیداست. خانم های ایرانی در آشپز خانه مشغول پخت و پز و شستشو هستند. انها ساعت ها قبل امده بودن تا برای صد نفر قیمه خورش بپزند.
این کلیسا یکی از ده ها و شاید صد ها کلیسا سوئد هست که در خود مهاجرین افغان،را جا داده.

تکان دهنده هست! یعنی اسلام و مذهب شیعه آنقدر ضعیف و ناتوان شده،که نمی تواند، صد هزار نفر را پناه دهد! یادم هست،وقتی قم بودم خامنه ای از تهران به قم آمده بود .‌من،مثل دیگران برای دیدار وی به حرم حضرت معصومه سلام الله رفتم . تلاشی ها هیچ شئ، حتی خودکار/قلم را اجازه ورود نمی داد.
خامنه ای گفته بود،ایران گنجایش صد و پنجاه میلیون را دارد. آن زمان جمعیت ایران به هشتاد میلیون نرسیده بود. شیعیان افغانستانی،فکر اروپا را هم نمی کرد. همین های که امروز کشیش و نوکیش شده اند،چند سال پیش مداح و خادم مسجد و حسینه ها بودند. ایران سالانه میلیارد ها دالر برای آخوند ها مصرف می کند ولی،هیچ برنامه ای برای حفظ عقاید و دعوت به اسلام حقه تشیع جعفری را روی دست ندارد.نگارنده با تمام وجودش لمس می کند،شیعیانِ تازه وارد اصلا دوست ندارند،به کلیسا ها پناه ببرند.امّا چه کنند؟ یکی‌از آنها می گفت،ایران همه ی اروپا در در خود بکجا دارد.شمال ایران نمونه زنده از اروپا هست و جنوب ایران اسپانیا و مرکز و شرق و غرب ایران همه تاریخ و فرهنگ اروپایی را داراست .اما چه کنم که ایران من و هزاران چون من را به رسمیت نشناختن و مجبورم کردند از زادگاهم مهاجرت کنم. چندین بار به #افغانستان دیپورت کردند. اینجا هم که آمدم اشرف غنی،امید و اعتبار ماها را گرفت . دولت های مهاجرین افغان را رد کردن و علنی می‌گفتند حق شما را به اشرف غنی دادیم. ده ها جوان خود کشی کردند. چاره ای جز پناه بردن به کلیسا نداشتیم . اینجا هم که پناه بردیم باید هر هفته حداقل دو ساعت به کلیسا حاضر شویم و از درآمد روزانه خود یک درصدی به صندوق کلیسا بعنوان مالیات پرداخت کنیم .می گفتند اگر ایران حق زندگی کردن را از ما نمی گرفت،اینطوری هویت خود را به حراج نمی گذاشتیم .

ای کاش ایران بجای ان همه تبلیغ اسلامی در عمل اسلام را ثابت می کرد. حالا تنها پناهگاه مسلمانان ایران و افغانی در اروپا کلیساها هست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد